lørdag 5. mai 2012

Jeg-ser-syk-ut!!

I dag går min tankevirksomhet til de med en usynlig sykdom. De som er så priviligert at de er berettiget konsepter som ”du- ser-ikke syk- ut-derfor- er- du- ikke- syk- kategorien. Kjenner du noen med en usynlig sykdom, sett dette på statusen din i 1 time" ...

Nå er jeg en av dem... Jeg vet egentlig ikke hvilken sykdom jeg har. Men jeg vet hva som feiler meg. Jeg satt en dag på toalettet og utførte mitt morgen rituale da jeg enser to bitte små fluer som sirkler rundt meg, men jeg får ikke sett de, de flyver så fort. Hver gang jeg snur meg etter de er de vekk.

De samme fluen dukker opp ved flere anledninger, og jeg peiver med armene for å få de til å forsvinne. Jeg begynner å mistenke at det er antikrist som hjemsøker meg.

Etterhvert oppdager jeg at det bare er jeg som ser disse to stalker-fluene... Og det var en trist oppdagelse. Og speiselt når de rundt meg ser på med med tvilsomme øyne der jeg snurrer rundt og slår som en villmann etter noe som ikke er der.

Men nå har jeg kommet frem til at jeg rett og slett mangler 2 pxl på syne mitt, som hvis du mangler 1 pxl på tv'n din, da blir det en sort prikk. Jeg har to hele tiden.

Jeg liker ikke disse konseptene som skal stå på statusen i 1 time, jeg vil at det skal være konkret, så folk slipper å lure. Stausene burde heller være direkte og ukompliserte.

"Jeg har crohns og skal ha det på statusen min 1 time"
"Jeg har feber og skal ha det på statusen min 1 time"

Etterfulgt av en wikipedilink.

DETTE ER MIN SYKDOM!






Mer konkret blir det vel ikke. De andre usynlige sykdommene har jeg selvsagt ikke tid til å gå inn på denne gangen.

Veronica Useriøs

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar