tirsdag 22. mai 2012

søppelsvin!

Det er mange ting som drøftes i mitt lille hode, og et tema som ofte kommer opp er ordet SØPPELSVIN. Hvor er det blitt av?
Er det ikke viktig lenger å notorisk mobbe folk som forsøpler planeten vår med snikkerspapir og annet osonlagspisende menneskeprodusert svineri?
Og hva skjedde med Blekkulf? Tidlig pensjon? Jeg vet ikke hva pensjonistalderen for blekkspruter er..
Og hvem er verstingene? Kanskje noe industrirelaterte bedrifter? Bil og bensin? Jeg jobber ikke for miljøbekjemperne. Men etter min egen vurdering vil jeg kalle ungdommen for verstingene, de som dyrker miley cirus og fyller de hormonbelastede kroppene sine med brus for å opprettholde tannråte statestikken i landet. De som glemmer å ta handuken ut av gymbaggen og brygger hjemelagd tåregass av gymskoene. Ungdommene er en belastet gruppe, ofte beskyldt for å være verstingene på forskjellige områder, noen ganger berettiget andre ganger ikke..
Men min vurdering blir forsterket når jeg passerer Troms nyeste og "beste" skole. Uteområdet har fasiliteter og aparater i millionklassen, og i skolegården pranger kunstverk som kommunen kunne bygget 3-4 nye gamlehjem for.. Og likevel vasser jeg rundt i et slumområde, knuste flasker, landgangpapir, hold it, sjokoladepapir, brusflasker, sjokomelkpakker, osv.
Så kikker jeg inn i vinduet der de sitter med de kvisebefengte trynene sine innpakket i de nye canadagoosjakkene sine (blir eget blogginlegg), surfer på facebook på de flunkende nye computerne sine. De bortskjemte Søppelsvina. Mens skolegården råttner og osonlaget gråter.
Jeg er ikke fan av søppelkunst men kanskje det burde pryde skolegårdene i fremtiden?
Nei miljøbekjempelse er ikke mitt felt, men jeg står gjerne i bremen for å ta opp mobbingen av søppelsvinene igjen. Jeg skal ikke la mitt barn vokse opp i et samfunn der søppelsvin er et fremmedord. Vil du?
Veronica Seriøs

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar