søndag 8. juli 2012

MARATONFERIE!

Vel hjemme etter det mange kaller ferie, men som i bunn og grunn er ren utmattelse for kropp og sinn. Selvsagt uten bagasje, tomme paracettpakker,nye kallenavn for flybesetning og sukkerabstinenser som tilfredstilles av taxfree lakris.
Jeg har også fått et nytt forhold til offentlige badeanlegg og flyplasstoalett, som begge faller inn under samme kategori (!); UFYSELIG.

Årets feriedestinasjon falt på Danmark og Legoland. A dream come true!
Reisefølget på 6 besto av meg, mann og barn, min søster og hennes to dødtre. 6 unike eksemplarer av menneskeheten. Fantastisk.
5 dager til rådighet og inbilt ubegrenset valutta. Opplevelse Opplevelse Opplevelse.

Hytta = super, luxus, badstu som vi selvsagt ikke brukte, og et spabad.

Sitat fra reisefølgets yngste deltager 2,5 år "JO æ skal bæse!" , som forlot sitt hjemland uten kosekluten "gossa". Uansvarlig av min søster, synes jeg.

Legolang = gravide kan ikke delta på noen av fasilitetene,bare spise is. oKiDokI

NB! Gravide SKAL reise med gravid/helsekortet (!!) uansvarlig av meg ifølge min søster.

Handling av proviant for 4 dager på lavt blodsukker = 1600 kr

(ny NB! Gravide skal ikke spise fetaost(!), selv om det er en besettelse også på folkemunn kalt kravings. Også uansvarlig av meg ifølge min søster).



Legoland har HAI! Hai = Fasinasjon

Etter å fulgt kartet for Legoland systematisk i 2 dager hadde vi kommet oss gjennom det hele. Da gjensto bare Lalandia's badeland, minigolf, bowling, spillehall, Trampoline i strikk, hoppeloppeland, winterland med ski, skøyte, aking og fjellklatring innendørs for tur!

Badelandet var stort og flott, men rutsjebanene var heller ikke for gravide, who would have guessed!Men jeg er ikke tilhenger av å sprade rundt i badedrakt blandt andre homosapiens, og vannet er alltid kaldere enn det de reklamerer for, men barnebassengene har som regel en temperatur som er mer tilpasset mitt velbefinnende.
Lærdom; Badelandet bør evakueres hvis badevakter kommer med store støvsugere og avsperringstape.Flytende objekter i vannet som er rund og brun er i 99% av tilfellene avføring.
BADELANDET VAR EN KORT FORNØYELSE.

Jeg kan ikke dansk og halv fjæsh er kråkespråk. TULL! (noen burde si det til dem)

Jeg glemte å leseårets faste innlegg i dagbladet/vg, ang advarsler for familieferie basert på psykologer i alle retninger, og kan muligens ha blitt litt innpåsliten til tider. Vi får oppsøke hjelp når behovet melder seg...


Grunnet streik blandt flygeledere ble vi forsinket fra Danmark til Oslo, sitat flykapteinen i Norwegian; "Flygelenderne i Oslo føler seg vist underbemannet og derfor blir vi 1 time forsinket"..
Og da vi omsider landet i Oslo hadde vi 12 min på å komme oss til flyet hjem til Tromsø. Vi løp ifra bagasjen, ikke fikk vi sjekket inn, men Gud må hå hørt mine bønner for en mann som jobbet i SAS, som vi tilfeldigvis også skulle fly videre med, kom løpende mot meg som en engel.Og hans ord var som sang for mine ører "kan jeg hjelpe deg med noe?". Han ordnet oss biletter, ringte gaten og sa "løp, Gate 11,de vet at dere kommer.".Så forsvant han igjen like fort som han kom. Men køen i sikkerhetskontrollen var en SPØK. Den startet ikke ved labyrinten av sorte band, men ved automaten for atomatisk innsjekking. Har du vært på Gardemoen?! gah! Sekuritussitassen så i taket da jeg spurte om hjelp.. Men etter noen sjelvinger i leppa kom vi oss igjennom hurtig kontrollen.
Visste du at Gate 11 ligger i enden av Gardemoen lufthavn? Den gjør det skjønner du.

Men nå er vi hjemme. Alt går som normalt, og mannen min er begynt å knuse randome ting igjen ..


Som en ekte nordlending er jeg selvsagt fornøyd med at også denne ferien resulterte i det sjarmerende "skillet".



 Jeg laget min fantastiske sjokolade/banan smootie til frokost med min elskede blender.

Jeg har bare gått 4 skritt siden jeg kom hjem. Jeg tror ikke jeg skal gå flere. Og hvis bagasjen dukker opp en eller annen gang så skal jeg dusje og pusse tennene.

 Hvis ikke fortsetter jeg bare ferien her i sofaen i mitt eget LilleHellas. (11,5 grader)



Veronica Seriøs

2 kommentarer: