fredag 21. september 2012

baby

I fare for å feilaktig oppleves som en mamma blogg må jeg advare mine lesere, jeg er bare litt dyp for tiden.. Hormonel. (sitter her og hulker til mitt eget bilde av meg og lille fjerten...)

Men mannen min som jukset og kom inn i livet til meg og min 6 år gamle sønn, er kjempe exited for det å få baby.. Jeg derimot vet hva det betyr. GJEEESP sier jeg bare, og ikke GJEEESP som i kjedelig,men GJEEESP som i gud himmelens navn hvor trett det går ann å bli og dimensjoner av det å være sliten når en ny elite...

Og hver dag resten av ditt liv forelsker du deg i dette vesenet, og følelsen er brennende god samtidig som du kveles av dårlig samvittighet for å aldri strekke til.Reddselen for å miste det lille bidraget til menneskeheten er fatal. Omverden blir drastisk forandret, og alt du ser rundt deg er et utømmelig hav av farer. Traffikken er en drapsarena, kaffekoppen et kinesisk tortur redskap, skogen blir til kjøttetende planter, fremmede blir kidnappere. Og det stopper ikke ved 3-4 års alderen, det fortsetter til barneskolen, der medelever er kyniske mobbere, og skolematen en livsnødvendig politikk, undomskolen kommer, fester, sminke og kjønnsykdommer,og overlever de den kommer det voksne liv og narkotika, fyllakjøring, kreft, fedme, økonomisk uføre, inpotens, psykiske lidelser, kriminalitet, kjærligheten, utroskap. Som forelder er du maktesløs, du kan aldri beskytte det kjæreste du har mot det farligste i verden, LIVET. Uroligheten skal aldri forsvinne i likhet med kjærligheten. Å få barn er en evig kjærlighetsorg.

Men heldigvis for menneskehetens eksistens er vi så dumme å utsette oss selv for denne elendigheten i generasjoner. Og det ser ikke ut som vi noen gang skal klare å utslette denne trangen for å vidreføre våre gener.

Så nå hadde det sikkert passet med et ultralyd bilde. Eller et mage bilde. Sånn at dere kunne få sett min magiske gravide glød (som er et godt kamuflert "komplemang" for det ekstra babyfettet du (jeg i dette tilfellet) har spist på deg de siste månedene.).  Den gleden får du dessverre ikke.
Men jeg skal heller legge med et bilde fra en ferie der jeg er fullstendig uthvilt, solbrun og fitt, sånn for å holde humøret og håpet oppe for min egen del. I'll be back!






Veronica Seriøs

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar