mandag 18. februar 2013

En verden full av historier

Hvorfor er min historie verdt å fortelle? Er den egentlig det? Hva gjør meg interressang?

Jeg så en gulrotstump, en sneip og en hundebæsj i grøfta i går. Der lå det som et bilde på livet til noen jeg adri har møtt. Der lå det som et vakkert stilleben med snøen som et glittrende lerret. Der lå det som en ulest biografi.

Hvordan er din historie, ditt liv, har du tenkt på det? Er det en råtten grønnsak i snøen omringet av søppel og dritt?

Histroriene vi forteller om oss selv vil vi skal gjøre oss interressange. Noen bruker drama, og noen overdriver mens andre bruker humor. Og vi tolkes av folk rundt oss. Tilogmed av folk vi ikke forteller historien vår til. Og hva ser de? En sneip, en gulrotstump og en hundebæsj?

Noen ganger får man ikke sjangsen til å si; Dette er historien om meg.

Men dette er historien om meg.

Her jeg står nå, er det vakkert.

Men veien hit har vært lang, kald og vanskelig. Men vakker.
 
 
Veronica Seriøs
Innlegget er dedikert til et liv og en historie til en som har en historie som er mer interresang enn min.
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar