lørdag 12. januar 2013

Interiør og "hjem"

I dag er jeg i det gavmilde hjørnet, ja tenkes det!
Som interiørdesigner får jeg ofte uofesielle spørsmål som "hva synes du jeg bør gjøre med kjøkkenet?", eller "hvilken farge anbefaler du her?".  Så i dag skal jeg gi mine lesere mine 3 beste Interiørtips helt GRATIS!

Interiørtips nr.1 er alfa omega, du kan gjøre hva du vil med interiøret og er dømt til å mislykkes hvis du ikke har nr.1 på plass.

HOLD DET RENT! (og litt ryddig)

Et skittent hjem er et utrivelig og stygt hjem. En pakke våtservietter er en hemmelig hjelper, de er mild mot de fleste materialer og krever lite forberedelser.

Interiørtips nr.2 er til alle dere som plutselig oppdaget at trepanelet gikk ut av mote for 20 år siden, hvis dere ikke har en spesiell stil og bare vil ha et nøytralt og friskt hjem, så velg hvite og gråtonede farger. Spør de i butikken om det er rødt i fargen, vårt kalde vinterlys kan få fargene til å bli veldig rosa så ungå så mye røde pigmenter, det bør de i butikken vite mer om.


Interiørtips nr. 3 er et tabu-tips, og jeg fornermer nok en del småbarnsforeldre med dette men skitt au.

For noe av det minst flaterende i et hjem er syvogtyve ulike barnehagebilder! Så nå er det almenkjent. Du skal ikke kaste de bare scanne de inn på pc'n, og ha det siste hengende på kjøleskapet.


 
Bygdejenta i meg savner "heim" når jeg er i storbyen hvor jeg har bodd de siste 5 årene. Men nå har jeg malt et bilde som gir meg den samme følelsen som jeg får når ferga legger til kai i Skåningsbukt. Og derfor har jeg kalt det for nettopp "HJEM".

Veronica Seriøs



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar