mandag 7. januar 2013

Lykkens år 2012

Ja så er det over. For alltid vil jeg tro. Men likevel er det jo ingenting som fysisk sett er over annet en tidsbeskrivelsen som avsluttes med totusenogtolv. Og det er ganske fint å tenke på.

Men likevel er en trist epoke avsluttet i det herrens år 2012. Faktsik det beste som kunne skje på denne jord, neida jeg setter fred høyere  men la oss være ærlige og ikke minst realistiske, det kommer jo ikke til å skje i dag.  Eller i morgen.

Jeg hvet ikke hva den medisinske betegnelsen er men jeg har lidd av det i mange år. Jeg husker da det startet tidlig i barndommen. Da jeg solgte buketter av ugress til de utsultede og tuberkolose herjede kroppene fra Russland, som kom til velferds norge for å fiske og se på lubne blonde snørrunger overfort på kjøttkaker og brunost. De underkuede hvitløkskroppene deres dampet av sigarettrøyk. Men høflige var de, når de ikke var opptatt med å stjele fra oss rike selvsagt, og kjøpte ugresset jeg hadde grafset til meg fra grøfta med pølsefingrene mine.

Her er jeg lykkelig uvitende, før den sjebnesvangre hendelsen.
 
Og de blanke pengene ble små skatter i hånden min, som jeg lukket hardt for ikke å miste den ærlig tjente formuen jeg ikke kunne handle et pøkk for på milevis avstand. 

Og det var da jeg oppdaget det. PENGER STINKER!!!! De stinker som svette basselusk og sykdomsbefengte underernærte svære russiske mafiabosser. Og de etterlater seg et belegg på huden som ikke kan skrubbes vekk, tro meg jeg har prøvd.

Og sånn er det jeg har fobi for penger, mynter, ting av metall som kan minne om penger.

Og da når min store skrekk værstingen av alle mynter blir slettet som norsk valutta, da blir fobi hjertet mitt lykkelig og året 2012 blir å huskes som et lykkens år.

FARVEL TIL 50 ØRINGEN! WOHO


(Når man lider av en fobi er det hensiktsløst å prøve å overbevise den rammede om andre senarier som er verre, det gjør det bare verre. Så spar energien)

Så nå lurer jeg på hva 2013 skal gjøre for meg.. Slette alle jordas edderkopper kanskje?

Veronica Seriøs


Her er jeg som matglad baby sekunder fra å bli kanibal.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar