søndag 26. februar 2012

Bensinpriser...


Jeg har enda til gode å kjøre ut i distriktet ensærend for å fylle billigere drivstoff... Jeg mener, går ikke vinninga opp i spinninga?
Må jeg utdype idiotien med å bruke dyr bensin for å kjøpe billigere bensin?
Jeg må innrømme at det har irritert meg en bittepitte smule når jeg nettopp har fylt full tank for så å kjøre forbi et lysende bensinpris skilt som viser 1 krone billigere bensin enn der jeg nettopp fylte.
Men det irriterer meg ikke nok til å utvikle lemus på venstre øye engang. Men noen tar dette dønn seriøst.
Bensinprisjeger:"Hvorfor fylte du ikke på Vollan!!!!!"
Jeg: "Vel jeg tenkte ikke på det og jeg måtte jo ha bensin..?"
Bensinprisjeger:"Tenkte ikke?! Du kunne fylt akkurat så du kom deg til vollan!"

Mange sånne samtaler i min karriere som bileier.
Så hvem er disse menneskene. De som elsker og hater bensinprisene. De er en type folk hva? Eller er vi bare en stor trist bensinprisjegernasjon?
Tenk om disse sikkert veldig ressurssterke mennesken kunne brukt engasjemanget på noe viktig?
Krig og fred og politikk og sånn?

Jeg fatter ikke, noen fyller bilen med bensinkanner og kjører ut i distriktet, fyller bensin for 70 øre billigere pr liter. Hvor mange liter kan de fylle? 200 liter ? (jeg aner ikke)... Jeg er ikke god i mattematikk, men er ikke det 140 kr?
Blir de rike av det? Får de bedre råd? (det kan kanskje være lønnsommere og tidbesparende å bytte til en bedre betalt jobb.. bare et tips)

Jeg skal avslutte med det en veldig smart venninne av meg sa da hun ble intervjuet angående nettopp bensinprisen av en lokal avis, tidligere denne måneden. -"Jeg mener at vi i Norge har råd til å betale for bensinen , spesielt når vi kjører så nye dyre biler."

Veronica Seriøs og Useriøs

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar